Када смо донели одлуку да учимо, имамо свој простор за учење и своје време за то, не би било лоше да знамо и следеће:
• Ново градиво треба учити одмах након што га чули за време часа. Разлог је врло једноставан – заборављамо најбрже на самом почетку па ће нам касније требати много више времена за учење.
Зато би било добро да учимо предмете који су тог дана били у распореду часова у школи, урадимо домаће задатке, прочитамо у књигама или на интернету нешто више о тој теми, препричамо својим речима родитељима ( или неком другом, ако жели да нас слуша),..
• Ако си поподневна смена, не би било лоше да по повратку из школе некоме у породици препричаш занимљивости или бар делове садржаја са сваког часа, покажеш шта ти је записано у свесци, коју страницу си заокружио/ла у уџбенику.
Када после школе урадимо ово, мала је вероватноћа да ћемо ујутро, када устанемо, заборавити да урадимо домаћи или научимо потребну лекцију.
• Увек прво учимо ново градиво, а затим понављамо градиво предмета које смо већ учили а који ће бити наредног дана.
Било би врло згодно да избегнеш „кампањско“ учење. То је учење на брзака или : „ Јао, данас одговарам, морам за пола сата све да научим!“ и „ Морам брзо да научим песмицу, урадим домаћи из математике и нацртам породицу за час света око нас!“ и „ Мама, препричај ми лектиру ( Морам да нађем препричану лектиру на интернету), заборавих да је прочитам, а данас причамо са учитељицом!“,…
И овако, на брзака, ћеш успети ( ако се много, много потрудиш) да научиш, али постоји велика шанса да се збуниш, градиво помешаш и врло брзо све научено заборавиш.
Успешно учење желе ти
М И Н А и А Л Е К С А