Сарадња почиње поласком детета у школу и завршава се завршетком његовог школовања тј. великом матуром. Та сарадња је у виду индивидуалних састанака са учитељем, а касније одељенским старешином, кроз родитељске састанке, преко учешћа родитеља у раду Савета родитеља, Школском одбору, различитим комисијама за унапређење рада школе,…Сваки облик сарадње је у корист детета. Наставник се кроз разговоре боље упознаје са својим учеником, а родитељ сазнаје како му се дете снашло у школи, како напредује у учењу, какве односе гради у групи, шта га посебно интересује, где треба помоћи. Учешће родитеља у активностима Савета родитеља, Школског одбора, Комисија родитељу даје тачан увид у планирање и реализовање активности школе коју му дете похађа, те има прилику да активно учествује, помаже у реализацији, даје идеје и износи своје мишљење.
Веома је важно да између школе и родитеља постоји сагласност у мерама које се морају предузети према детету. У интересу је детета да неслагање или негодовање родитеља на ставове учитеља тј. наставника или школе не буде испољено пред њим. Ако су ставови различити дете ће се наћи у дилеми кога да слуша.
Интересовање за школу не сме се прекидати како дете постаје старије. Ово се, на жалост, врло често догађа. Изненађења за родитеља ( у виду изостанака, непримереног понашања, оцена које су скривене…) неће бити уколико се редовно информише, а и дете ће, свесно да родитељ активно сарађује са школом имати исто тако активан однос према школи.
1 коментар